En tripp till skåne!!

Om tio och en halvtimma så åker jag till skåne.
Närmre bestämt till Helsingborg och ska hälsa på min kära vän Samantha.
Jag ska dit med Hass...den speciella mannen jag har berättat om som får mig att må bra.
Det var hans förslag faktiskt...och gissa hur glad jag blev när han gav det som ett förslag.
Jag får vara med två underbara människor.
Fast det blir ju en snabb runda ner dit för vi åker hem redan på måndag men det är roligt att göra såna spontana grejer.
Så jag kommer få en trevlig helg det känner jag på mig.

Förresten gick in på lunarstorm av någon anledning...hittade gamla kort på min son Samuel och gamla kort på mig, det var otroligt för dom var från 2003 :).
Sen letade jag vidare och såg en massa saker jag har skrivit sen 2002 fram till 2006.
Roligt att se vilken person jag var då.
En kaxig liten tjej med ett grovt och ovårdat språk.
Mycket har ändrats på dom här sju åren.
Hittade en jätte fin dikt som jag skrev år 2002 och tänkte lägga upp den här.
Jag skrev mycket under den perioden av mitt liv då jag var tonåring.
Sen har jag tappat det tyvärr och jag märker att jag var så mycket duktigare på att skriva då.
Så jag antar att det är dags att börja skriva igen och få tillbaka skrivar förmågan.

Här kommer dikten iaf.



Glöm aldrig vem du är!!

Gråt inte, gå iväg.
Låt dom inte få tag i dig, låt dom inte få sig ett skratt.
Visa dom inte hur svag du egentligen är.
Gå bara där ifrån.
Se dig inte om.
Gå med huvud högt.
Se rakt fram, visa dig stark.
Tänk på att dom är svagare än du.
Låt dom inte spotta dig i ansiktet.
Intala dig själv att du har rätt att vara den du är…för ingen har rätten att ta den tron ifrån dig…
Visa dom vem du är utan att låta dom att få dig att må dåligt utav det.
För du har folk som alltid älskar dig för den du är.


Glöm aldrig vem du är


Nej ska packa nu och så syns vi åter på söndag

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0