Akuten och dålig uppdatering!!

Jag har varit dålig på uppdatera dom senaste dagarna men jag har varit på uruselt humör och mest hållt mig hemma i min lugna vrå.

I torsdags satt jag på akuten hela dagen.
Ringde en kompis och frågade om hon kunde hänga med och som den ängel hon är så gjorde hon det.
Tack så mycket AK du är fan bäst.

Vilket fall som helst så hade jag svårt att andas i torsdags, fick knappt in någon luft alls och det gjorde så ont i luftrören, kändes precis som om man tittar på en riktigt snyftare och försöker hålla tillbaka tårarna.
Till slut gör det så helvetes ont.
Så kände jag det.
Sitter iaf på akuten, får sen träffa en sjuksyster och hennes kollega.
Otrevligare människor får man leta efter.
Dom ber mig ta av mig på överkroppen, inte ens bh:n fick jag ha kvar.
Ber mig att lägga mig ner på sängen så kopplar dom in en massa elektroder över hela kroppen på mig.

Jag känner mig stressad över att jag inte kan andas så allt dom ber mig om gör jag fast allting blir fel.
Dom förklarar inte särskilt bra vad dom gör, eller dom förklarar inte alls.
Vilket fall som helst, efter dom har kopplat in alla elektroder så tar dom mitt EKG.
Mina hjärtljud ser bra ut så det är ingenting med hjärtat som tur är.
Pulsen är något hög och blodtrycket var något lågt.
Men jag är van att ha lågt blodtryck så jag är inte så förvånad där.

En doktor kommer in och ställer en massa frågor, om residenta bakterier och annat som jag inte ens fattade vad han menade.
Frågar om jag haft blodpropp och om jag käkar p-piller, jag svarar nej på båda.

Sen ska dom ta blodprov så att dom kan utesluta blodpropp och det visar sig sen att jag inte har det.
Skickar sen upp mig till lungröntgen.
Där jag åter igen måste ta av mig på överkroppen.
Dom tar bilder på mina lungor och sen får jag gå ner till väntrummet igen.
Då börjar väntetiden.
Från det att jag kom ner från röntgen så får jag vänta i fyra timmar innan jag får svar.

Under tiden då jag väntar på svar kommer en pappa in med sina två barn, allt är lugnt tills framåt åtta på kvällen.
Då börjar den äldsta dottern slå på sin lillasyster.
Lillasystern står och gråter medan hennes syster fortsätter slå och skrika på henne.
Pappan orkar inte säga till sina döttrar efter att ha sagt till dom så otroligt många ggr.
Så jag säger till slut till den stora flickan, hon slutar och sätter sig i sin pappas knä och bara blänger på mig.
Kan tilläga att jag har huvudvärk efter all den torra luften på sjukhuset och det fanns en massa sjuka människor runt omkring så jag kände att det var på sin plats att säga till flickan.
Stackarn hon måste ha blivit så chockad att hon lyssnade på vad jag sa :).

Nej dags för mig att äta och förlåt för det långa inlägget, men kände att jag var tvungen att ta igen för alla dom dagarna jag inte har skrivit.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0