Det är som det är!!

Snön fortsätter falla i Stockholm och våren verkar försvinna allt mer.
Tunnelbanor, pendeltåg och andra banor funkar inte som dom ska.
Bromsarna frys fast och folk klagar över att baneverket inte gör något åt det.
Men finns det något att göra, har vi verkligen dom pengarna för att fixa upp rälsen, sätta in tåg som fungerar i kylan?
Det var en het diskussion om det mellan min bästa vän och en kille som vi båda känner.
Han menade att vi inte skulle klaga för att baneverket gör det dom kan.
Medan min vän säger att det borde finnas bättre lösningar.
Han kommer in på att dom gör så bra dom kan och att det är så många som riskerar sina liv medan dom fixar allt.
Ja dom må riskera sina liv, men tänk på alla dom som dör pga alla olyckor som händer under denna vintertid.
Finns fler sidor än bara en.
Något måste finnas att göra eller har jag fel?
Själv sitter jag fast här i lilla hålan i Täby, bussarna går som dom ska men skulle jag vilja åka in till stan så är det tvärstopp.
Man kommer ingenstans pga denna kyla.
Gick ut idag och tänkte för mig själv att oj det är ganska varmt ute idag jämfört med igår.
Haha vart är man på väg när man tycker att - 8 är varmt :)

Ska till min pappa på lördag, äta middag och titta på melodifestivalen.
Så jag hoppas vid gud att trafiken går som den ska igen för annars sitter jag fast i min lägenhet :(.
Men det kan bara tiden utvisa.
Nej nu ska jag äta min sallad till lunch.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0