Hemma igen!!

Så nu är jag hemma från Salsan.
Var två nya som hade kommit så våra salsa lärare körde grundstegen med dom, medan jag och min partner gick genom det vi lärde oss förra terminen.
Var glad att det var ett känt ansikte från förra terminen då slipper jag känna mig så ensam och så mycket före dom andra två.
Det vart mycket skratt för min partner har lite problem med att hålla armana still som man verkligen måste ha i min Salsa.
Den vi dansar är La Salsa.
Den vanligaste är kubansk Salsa där man inte håller armarna still.

Fick en kommentar om mitt inlägg om otur.
Det handlade mycket om att tänker man negativt så slår det emot en.
Om jag hade tänkt positivt och känt mig tacksam osv så hade det aldrig hänt.
Jag har aldrig tänkt på det sättet förut.
Men det är värt att ha i åtanke.
Jag tror på högre makt, jag tror på att något stort styr oss och Cosmos.
Men så som jag mår idag så är det svårt att känna sig positiv.
Alla som jag känner mig sviken utav.
Det är ingen ursäkt för jag inte skulle vara större och motta deras illvilja med ett leende och ge en massa kärlek tillbaka.
Fast många gånger känns det som om att det inte ger någon effekt, fast man ska tänka tvärtom.
Det ger alltid effekt i slutändan.
Kanske inte så att människorna som sviker mig börjar att visa tacksamhet tillbaka utan mer att lyckan kan hitta tillbaka till mig och att jag kan få känna mig glad och tillfreds med mig själv igen.
Kanske hittar jag motivationen till att gå ner i vikt.

Så från och med nu ska jag möta alla svårigheter med en lättare och mer positiv attityd.
För i slutändan kommer det göra mig till en starkare person.

Så tack du som skrev kommentaren till mig, du fick mig verkligen att tänka om.

Nu ska jag in i duschen, sen ta och göra mig en kopp te och skala morötter och sätta mig framför tv:n.

Sen när adrenalinet har försvunnit så kommer jag somna gott och få en godnatts sömn.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0