Fördomar!!

Sitter och läser Kissie kattens blogg och hon skriver om fördomar.
Hon är en människa med riktigt stora fördomar, riktigt äckliga fördomar.
Här kommer det som hon har fördomar om.


Alla “blondinbloggare” sitter och skriver om hur jobbigt det är pga alla fördomar som finns mot blondiner. Ja, vissligen men vi kan tjäna pengar på det! Tror du att en “ghetto-tjej” som har massa fördomar mot sig kan göra det..? Nej, det är inte lika intressant för dom är inte rika och glamourösa! Gingers, nej dom är för konstiga och prickiga.. Feta? Nej dom är inte sexiga och till dragande, osv! Här skriver jag iaf om mina fördomar som jag har, för erkänn det eller ej så har alla dom mot alla!

 

Förortsbarn:

 

Mina fördomar är att dom är våldsamma, fattiga och har ett dåligt ordföråd: vilket leder till att dom blir våldsamma, det är väl lättare att slåss om man inte kan kommunicera? Som apor kan man säga.. Men givevis behöver det inte stämma,samma sak som med “korkade blondiner”. Visst, det finns korkade blondiner men alla är inte det. Samma gäller väl förortsbarn.. Typ..

Gingers:

 

Dom ser jag so folk som är väldigt tysta eftersom dom är oftast väldigt oattraktiva Vilket jag också skulle ha varit kanske om jag var en så kallad “gingerkid”. Men det kanske finns snygga rödhåriga också, vem vet? Som sagt, detta är ju fördomar – som alla har mot stort sätt alla!

 

 

Blondiner:

 

Bitchiga och diviga, men det är ju inte alla! Nu för tiden finns det så mycket olika salgs blondiner, vi har ju dom som mig som ser lite mer “extrema” ut och sen har vi dom fulare som ser ut som blondinbella. Därför har jag olika fördomar mot olika blondiner haha.. Men det roliga är att jag har fördomar mot blonda tjejer med silikon, tänker ofta att dom bara är blåsta osv.. Lite komiskt va?

“Rakade”

 

Skinnheads, våldsamma och fördomsfulla. Dom är jag lite smårädd för, inte för jag vet varför.. Även om dom var skinnheads allesammans så skulle dom inte vilja mig någonting illa..? Men har emot folk som använder våld, dom är så primentiva.. Klassar dom i samma klass som apor helt ärligt!

 

 

 

 


Förstår inte riktigt hur hon tänker nu när hon visar öppet hur hon känner det.
Klart att vi alla har fördomar men man har ingen rätt att trycka ner folk på sättet hon gör.
Hon vet att hon har många som läser hennes blogg, hon vet att hon sårar mycket folk när hon skriver som hon skriver.

Hon måste må väldigt dåligt själv fast jag vet inte, jag har aldrig träffat henne.
Men stör mig att hon skriver så elakt om andra människor som hon absolut inte känner heller.

Nej Usch för Kissie katten och hoppas hon en dag växer upp och förstår vad det är hon gör mot andra människor.
Sårar och gör dom illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0