Kan inte sova!!

Klockan är sex och jag har inte lyckas somna än.
Så irriterande att ha sömnproblem.
Tabletterna som jag har fått utskrivet fungerar inte, det enda dom gör är att få mig helt groggy dagen efter.
Det är inte ens värt det.

Ska prova något som heter Kognitiv Beteendeterapi (KBT).

Det är en terapi som terapueten och klienten (jag) arbetar ut en metod som ska lösa klientens problem.
Som för mig är sömnen.
Har dock hört att det tar mycket energi ifrån en.
Man måste vara väldigt motiverad och ha tålamod för det tar ett bra tag innan det ger resultat.
Men jag provar nästan vad som helst för att fixa till mina sömnproblem.

Man fungerar inge bra som person när sömnen blir lidande, jag märker att jag tappar humöret mer och mer.
Jag får ångest för att jag jämt är trött och ångest över att jag ändå inte lyckas somna.
Så jag hoppas verkligen att KBT hjälper mig.

Ska ta och duscha och hoppas på att jag blir sömnig av dom varma duschstrålarna.

Inte så stor chans men det skadar inte att prova.

Ha det så fint så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0