Olycka!!

Jag var med om en olycka idag när jag åkte buss.
En billist visste inte riktigt om höger regeln.
Så bussen kör in i bilen.
Så jag kastades fram i sätet och knäckte till ryggen så nu har jag fruktansvärt ont.
Som tur var så gick det bra för bussen hade inte så hög fart när den svängde och billisten tog sig ur helt oskadd.
Han vart nog mest chockad.
Så vi får se, har jag ont i ryggen om några dagar så kanske jag måste kolla upp ryggen.
Sen så såg jag en annan olycka som hade hänt när jag satt på bussen till danderyd.
En bil stod på vägen vid danderyds sjukhus och en buss hade åkt rakt in i ett räcke.
Framrutan var krossad.
Vid den här tiden på året är det mycket trafikolyckor.
Det är halt på vägarna och folk kör för fort.

Men jag kom vilket fall som helst fram till S.
Jag, S och H satt och käkade kladdkaka/sockerkaka/kärleksmums och det var jätte gott.
Så tack käre A för den goda kakan du bakade.
Du lyckades bra.

På vägen hem så såg jag en bil som hade stoppas och en man som stod lutat mot en polisbil.
Antar att han hade kört påverkad, kan inte tänka mig något annat.
Sen var det förseningar i Roslagsbanan så jag var jätte orolig att jag skulle missa bussen hem.
Skulle jag ha gjort det så hade jag fått vänta en timme på nästa buss och det är inget jag skulle vilja göra i denna kyla.
Men jag hade tur, jag hann med bussen och nu sitter jag här hemma och ska snart lägga mig och sova.

Trodde att jag hade haft min beskärda del av otur i fredags men jag hade fel.
Fast jag hade nog tur i oturen att trafikolyckan inte vart värre.
Folk hade kunnat skada sig rejält.

Nej dags att sova och hoppas att ryggen känns bättre imorgon.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0