Otur!!

I dag har jag inte haft turen på min sida.
Började med när jag skulle ta på mig mina jätte fina stövlar.
Dom är av skin så när man inte har haft dom på några dagar så drar skinnet ihop sig så ja jag fick sitta med dom i tio minuter innan jag fick på mig dom.
Kände hur irritationen vart större och större för varje minut som gick.
Ville slänga stövlarna åt helvete kan jag lova.
Sen när jag väl har fått på mig stövlarna så började jag knata mig till bussen.
Då kommer nästa grej.
Man går upp för en liten backe för att komma till bussen.
Bara det att vid slutet av backen så har det blivit som en liten vall av snö och allt pga att plogbilen åker där.
Sätter vilket fall som helst foten fel och är på väg att ramla omkull mitt på vägen.
En bil var tvungen att tvärnita ifa jag skulle ramla.
Han ville inte köra på mig.
Lyckas iaf hålla mig kvar på fötterna även om det var nära ögat att jag skulle ligga på gatan.
Står en människa vid busshållplatsen och garvar skiten av sig.

Bussen kommer och allt är frid och fröjd.
Tills jag då går av bussen.
Ja då trampar jag snett och är på väg att ramla igen.
Just my luck.
Går till roslagsbanan men nej vad händer då.
Jo då är tåget inställt.
Går till bussen som ska ta mig till Danderyds sjukhus.
Nej då har tydligen bussen som ska komma 13:19 inte kommit.
Klockan var då 13:30.
Jaja tänker jag och väntar på att 13:50 bussen ska komma, tror ni att den kommer.
NEJ.
Springer då över till andra sidan för att ta en annan buss till Danderyds Sjukhus.
Åker iaf till Hötorget för att sen ta bussen till mina sysslingar.
Tror ni att den är i tid.
Nej inte det heller.
Vid det här laget är jag väldigt stressad och sur.
Kommer iaf hem till min syssling, vi går sen ut igen för att handla fika till oss.
Väl där ute halkar jag till igen och jag känner att någon vill mig ont för så här mycket otur har jag aldrig haft i mitt liv.
Sen kommer vi in till min syssling och sen efter det har jag varit utan otur skönt nog.

Ja det där vart en massa gnäll så jag skriver om det roliga.
Hade det jätte mysigt med mina sysslingar.
Deras bror kom över med hans tjej och deras bebis.
Världens sötaste bebis.


Nej dags för mig att poppa popcorn och njuta av att jag äntligen är hemma efter en jobbig dag.
Hoppas ni har varit utan den otur jag har haft idag.

Kram

Kommentarer
Postat av: sofie

enligt The Law Of Attraction och The Secret så är det du själv som har lockat olyckorna till dig, genom att du tänkte dåligt=sände ut en dålig frekvens till universum, lockade till dig dåliga saker som låg på samma frekevens som du och dina tankar, genom The Power Of Your Thoughts. Så, enligt The Secret är allt som händer dig ditt eget fel, och de säger"you create your own universe as you go along". hade du känt dig glad/tacksam/joyous hade du säkert fått åka med gratis på bussen, hittat pengar på marken, vunnit på lotto eller träffat på en gammal bekant som ökade på den glädjen du då ställt dig in på att känna... Välj själv! You are the creator of You...

2010-02-09 @ 19:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0