Det där med komplimanger!!

Varför ger vi inte varandra mer komplimanger i vardagen för.
Jag gör alltid det när jag finner något fint, vackert eller snyggt.
Oavsett om det är kläder, personen eller något annat.

Komplimanger är ju sådant som får människor att må bra.
Det är något som kan stärka en människas självförtroende.
Komplimanger kan få en människa glad efter en jobbig dag.

Jag mår alltid bra när jag har gjort en annan glad, att få se dom le det är något jag kan leva på resten av dagen.

Det är inte bara komplimanger vi ska bli bättre på.
Att hjälpa varandra är något vi borde bli bättre på också.
Ser man att någon är på väg in någonstans och dom har så mycket i sina händer att dom inte kan hålla upp dörren själva då håller man självklart upp den åt personen.
Ser man en gamling gå över gatan med tunga kassar så frågar man självklart om hon vill ha hjälp med kassarna.
Ja det finns så mycket man skulle kunna göra för att hjälpa folk, för tro mig man mår så mycket bättre i sig själv när man har gjort det.

Sen måste vi börja le mot varandra mer.
Även om folk funderar på varför man går runt med ett leende hela tiden så kommer man alltid få någon att le tillbaka.

Nej det krävs så lite för att få världen till en mer positiv plats.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0