Jag är agnostiker!!

Vilket innebär att jag tror på en högre makt men inte på någon speciell.
Jag vill inte sätta ett namn på den makt som jag anser vakar över oss.
Som ger oss trygghet och samhörighet.
Men denna makt styr inte över oss, vi har fortfarande vår fria vilja att välja vilken väg vi ska gå.
Välja vilka människor vi vill ha i vårt liv.

Jag tror på ödet men vi har fortfarande vår eget sätt att bemöta vårt öde.
Vi kan ändra den om vi vill, till det bättre eller till det sämre.
Vi kommer att möta människor i vårt liv som kommer ge oss en del av vår riktning i vårt öde som vi ska följa.
Sen om vi märker att det inte var så vi ville ha det så kan vi ändra på det.

Jag tror också på livet efter döden, jag tror på att det finns något annat efter detta liv.
Eller jag hoppas på det iaf.
Skulle kännas så tråkigt om vi bara hade detta liv att leva och sen så blev allt svart.
Finner en tröst i att vi kanske kommer fortsätta leva efter detta liv, att vår själ kommer hitta en ny kropp, en ny värd.
Så vi kan fortsätta utvecklas sjäsligt.

Men som sagt var det här är min tro och jag vet att det alltid finns folk som kommer kasta mina tankar åt sidan och tycka att jag är skum som tror på det jag gör.

Det får dem absolut göra för jag ser inte ner på dem och deras sätt att se på livet.
På samma sätt som jag inte ser ner på dem som har sin religion som jag skrev om i mitt förra inlägg.

Slutar detta inlägg med en låt som jag verkligen älskar.

Salem Al Fakir – Brooklyn Sun

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0