Nu börjar jag bli trött!!

På alla jävla kommentarer som jag har läst hos Ana Ginas blogg där hon klagar över svenskar säger åk hem till ditt land, där hon pratar om religion och där hon säger att invandrare säger att dem ska ta över sverige osv.

Videon har en del bra saker som hon tar upp.

Men skit i det vad jag ville komma till är att jag blir så trött på kommentarer som att Sverige skulle inte vara något utan invandrare.
Att allt vi har i Sverige är utländskt.
Att vi inte har något som är svenskt överhuvudtaget.

Okej så H&M är inte svenskt?
Ikea är inte svenskt?
Så Lindeberg är inte svenskt?
Acne.
Carin Wester.
Our Legacy.
Jag kan räkna upp många fler om ni så vill.

Så svenska köttbullar  då som har blivit så stort i tex i Usa.
Sen så kanske vi ska ta upp våra artister som har blivit jätte stora utomlands.
Robyn, Abba, Ace of Bace och nu också Agnes som skördar stora framgångar i Usa och Englad.

Sen kan jag ju räkna upp alla uppfinningar som Sverige har tagit fram de senaste två hundra åren.

Ränknar upp dem mest kända:

Blixtlås
Dynamit
Dörrknäpp
Hesselmanmotor
Passbit
Propeller
Rörtång
Skitfnyckel
Tändsticka.

Som sagt var de mest kända uppfinningar.

Så kom inte och säg att vi inte har någonting när jag precis har bevisat motsattsen.
Sen vill jag vet vilket land i världen som inte impoterar saker från andra länder.
Kan ni nämna ett land som inte gör det?

Sen att ni säger att vi svenskar också är invandrare, att vi har vandrat in till vårt eget land.
KLART som fan att vi har men det har ni också.
Alla har vi vandrat in till våra länder från alla första början.
Vad är det för dåliga argument?

Fan blir så trött på allt jävla bråk mellan svenskar och invandrare.
Klart vi inte ser er som renodlade svenskar precis som ni inte skulle se oss som renodlade Chilenare, Argentinare, Iranier, Turkar, Irakier, Syrianer, Jugoslaver osv om vi kom till ert land.

Sen blir jag också så otroligt trött på hur svenskar ska vara så jävla rädda för andra kulturer.
Sluta vara så jävla svensk och instängd i er själva.
Sluta tro på media som bara skriver om de invandrare som väljer att förstöra.
Det är en liten jävla klick av alla 1 miljon som bor här i Sverige.
Klart som fan att dem känner sig frustrerade över det som idioterna gör.
Det går ut över dem tyvärr.
Det finns fler bra invandrare som vill göra rätt för sig än dåliga.

Men något har fan gått fel och folk lägger sig själva i fack.
Svenskar för sig själva och invandrare för sig själva.
Det som vi trodde skulle bli något bra har gått helt åt helvete.

De som skulle få Sverige till ett mångkulturellt land har misslyckas.
Svenskar är ju väldigt svåra att komma in på livet, vi är ett ganska försiktigt folk som tänker en eller två gånger innan vi lär känna någon.
Åh det har inte våra politiker tänkt på.
Dem tror att alla olika kulturer ska fungera med en och samma gång vilket det inte gör.

Sen har jag sagt det förut.
Sverige har hamnat i en svacka.
Finns knappt några jobb och vi är allt för många unga som bråkar om jobben.
Vi blir frustrerade och så släpper vi in fler som behöver vår hjälp som vi absolut inte kan ge.
Vi har ingen kapacitet till det.
Läget i Sverige blir bara värre och folket här i Sverige blir mer frustrerade och svenskar lägger skulden på invandrarna som sin tur börjar säga saker svenskarna.

Nej största problemen ligger hos vår regering som sitter och bestämmer över våra huvuden för att dem ska få det bättre.
De bor i sina orter där de inte får ta del av invandringen som oss andra.

Fan nej kan inte skriva mer för jag blir bara mer förbannad.

Sen tro inte att jag är rasist, jag värnar om mitt land, det land min son ska växa upp i så klart jag blir orolig.
Har mina utländska kompisar och jag tycker verkligen om dem som fan.
Tycker att man oavsett etnicitet ska vara orolig över vart Sverige är på väg någonstans.
Det är dags att börja agera.

Kram

Kommentarer
Postat av: Destiny

sv ; tack så mycket sötis :) och jag håller med dig till 110 % jag är svensk men med invandrar bakgrund, alltså född i sverige men både mamma och pappa kommer från libanon fast min pappa är ju född här hehe. Och jag tycker också att det är dåligt att dom släpper in fler och fler blir också as sur, röstar faktist på moderaterna detta året för socialdemokraterna har förstört sverige. Men du det är så att jag kört igång med en liten frågestund på min blogg, du får fråga vad som helst och jag lovar att svara ärligt. Hoppas du har ngn bra ? Vad hittar du på då ? kram :)

2010-06-14 @ 01:58:34
URL: http://lowoncrack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0