Varför gör ni ingenting åt det här??




Ni muslimer säger att Islam är en så fin religion.
Det står för respekt och kärlek osv.
Men när man ser det här så undrar jag varför inte de Muslimer som inte står för det som den grupp med radikala muslimer står för gör något?

Kvinnor blir mördade, kristna blir förföljda kyrkor förstörs och Iran har kvinnor som går runt och säger åt kvinnorna vad de ska ha på sig.
Man kan få böter eller så åker man in i fängelse om man inte följer deras regler.

Islam betyder fred, frid, harmoni, balans, rättvisa och rättfärdighet men ingenting utav det ser man när de radikala muslimerna har fått så stort fotfäste genom våld, förföljelse och hot.

De kommer inte ge sig förrän dem har fått fotfäste i hela världen.
Dem tar och gör något som ni muslimer älskar och tror på till något fult.
Hur kan man stå och se på hur en hel religion blir smutskastad pga av en grupp radiakala muslimer mördar, skadar i Allahs namn.

Religion ska ju föra samman människor, få människor att känna sig trygga men när sådant som det här pågår så kommer det aldrig hända.

Jag undrar verkligen hur ni kan tillåta detta hända.
Kan ni inte förklara det för mig som inte har en religion.

Kram.




Kommentarer
Postat av: Henrik

hehe tack:)

ja men eller hur, men de finns ju alltid folk som ska klaga hela tiden, spelar ingen roll vad som det handalr om.



tack detsamma:):)

2010-06-20 @ 19:11:42
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Jag är varken kristen, muslim och inte heller ateist egentligen, jag vet inte vad jag egentligen är. Men det jag kan säga är att Islam står väl ursprungligen för vänskap, respekt, kärlek och fred. Tyvärr finns det många muslimer som missbrukar sin religion och använder den för egna syften och tolkar in den på "fel" sätt. Det är tråkigt att alla muslimer föraktas på grund av vad andra har gjort när alla muslimer inte gjort fel. Många muslimer är väldigt fina människor faktiskt, vilket många tyvärr inte fattar.



Iran stödjer sina lagar och regler på Sharia, vilket är väldigt synd för deras invånare. Värst är det för kurderna och för kvinnorna, de är de grupper som råkar mest illa ut. Som kvinna kan man om man inte följer klädreglerna bli misshandlad på öppen gata, man kan bli gripen och nu har man infört böter på en väldigt hög summa om man inte har hijab (slöja). Håller med om att religion ska sammanföra människor, men tyvärr är det ju inte så det ser ut i verkligheten.

2010-06-20 @ 19:29:43
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0