Facebook och tävlingen mellan invandrare och svenskar!!

Ja jävlar säger jag bara.
Två vänner (inte mina vänner)  på facebook har startat upp en tävling.
Ena heter, Kan svenskar nå 100.000 fans innan invandrare?
Den andra heter självklart, Kan invandrare nå 100.000 fans innan svenkar?

Var in och tittade i båda läger och blir lite mörkrädd när jag ser så mycket hat det finns mellan svenskar och invandrare, ja tom med mellan svenskar och andra generationens invandrare som är födda här.

Vart någonstans gick det fel?
Hur kan kommunikationen ha brustit så totalt på vägen.
Själv är jag väldigt kluven när det gäller allt det här.

Jag har absolut inte emot invandrare eller dom med utländsk bakrund men samtidigt känner jag att man alltid ska ta seden dit man kommer.
Man ska försöka göra allt för att anpassa sig, lära sig språket, lära sig landets seder och lagar.
Många vill lära sig men samtidigt finns det dem som absolut inte lägger ner någon energi alls på att ta sig till det Sverige har att erbjuda.

Men man kan inte skylla allt på invandrarna, för vi som land har en skyldighet att hjälpa dem att smälta in, lära dem hur det fungerar i vårat land.

Det handlar om att ge och ta och någonstans där har det brustit för som det ser ut idag så är det en massa hat.
Allt fler börjar vänta sig till SD, det enda parti som tar upp frågan om invandrarpolitiken helt öppet..
Även om mycket av det dom säger inte stämmer så är det ändå en väldigt viktig fråga.

Klart jag tycker att människor förtjänar hjälp men samtidigt så känner jag också att om man måste kunna hjälpa så måste man kunna hjälpa sig själv först.
Egoistisk ja visst kanske men ett land måste kunna fungera och så som det är nu så fungerar inte sverige.

Brist på jobb, brist på lägenheter, brist på det mesta.
Vi har inget att ge oss själva så hur ska vi då kunna ge något till dem som kommer hit för att söka trygghet?

Nej som sagt var jag är väldigt kluven, klart man ska hjälpa till men när man inte kan så kanske man ska börja se över problemen vi har i vårat land och stänga gränserna för ett tag.

Det är mina åsikter och jag kommer säkert göra många förbannade nu men då får det vara så.

Jag står för det jag säger, jag är orolig för mitt land, jag är orolig för det min son kommer få växa upp till.
Orolig för hur hans framtid kommer se ut.

Något måste göras och det måste göras nu.

Kram

P.s Måste fan sluta skriva inlägg så här sent, så lätt att det blir flummigt D.s

Kommentarer
Postat av: Emelie <3

Åh vilken mysig blogg (:

Kramis <3

2010-03-13 @ 19:32:05
URL: http://hahaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0