Tjejer och killar!!






Vad är det som gör att kommunikationen brister så otroligt mellan tjejer och killar?
Är det för att killar uttrycker sig så otroligt korkat och klumpigt?
Eller är det för att tjejer ska analysera allt som killar säger.
Som jag gjorde precis.

Satt och skickade sms med en kompis till mig.
Märker att han inte svarar så jag skriver att jag märker att jag gör dig uttråkad så du får ha en bra dag och en liten smile gubbe efter.

Det jag får tillbaka är puss.
Så genast antog jag att det var som jag skrev, jag hade gjort honom uttråkad och att han bara var glad att jag slutade skicka sms.

Det är det jag säger, det här är en sådan typisk sak som många tjejer gör.
Börjar tänka in en massa olika grejer i ett litet ord.

Men sen så är killar otroligt klumpiga när dem uttrycker sig.
Det är som att killar inte tänker innan dem talar.
Så något som dem anser som snällt sagt får en tjej att bli ledsen.
Som min kompis när han svarade puss.

En sak till som jag har märkt är att tjejer har lättare att läsa av olika situationer, medan killar fortsätter i deras egen takt utan att stanna upp och se sig omkring och läsa av hur själva diskussionen har artat sig.

Kanske är det verkligen så att tjejer och killar är inte till för att vara vänner, eftersom vi fungerar så olika.
Iaf i mitt tycke.
Vad vet jag.

Vad anser ni?

Kram.

Kommentarer
Postat av: zLiMbiLLy

Hej, =)

Jag känner igen mig i det du säger, visst kan det nog stämma över det stora hela, men inte på alla.

Som du säger är många tjejer experter på att förstora upp saker, såsom en kille (eller någon..) säger Ett ord och då analyserar tjejen huur djupt som helst. Typ, vad menar han med det?? =/

Många tjejer överanalyserar så mycket, så jag tror att de glömmer bort vad som är vad ibland.

Och visst är det många killar som är klumpiga, ofta är vi nog ganska raka och "rakt på" när det gäller saker...men det är olika där också.



Jag är kan ibland som kille, säga hur knasiga saker som helst, särskillt till tjejer.

Då framstår jag nog ofta som ett ufo..eller en tönt, och ofta kommer jag på mig själv och skämms/grubblar sjukt mycket efteråt.

Men jag analyserar väldigt ofta också, eller rättare sagt tänker.



Haha och självklart kan killar vara kompisar med tjejer och även komma överenns. Jag tror mest det handlar om ärlighet, intresse och att vara ömsesidig för att kunna komma perfekt överenns. =)

2010-05-14 @ 23:39:58
URL: http://loveimpaired.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0