Så är man tillbaka!!

Dags att skriva nu efter en paus.

Vi har haft val i Sverige och Moderaterna ska styra detta land i fyra år till.
En nyhet är att Sverige Demokraterna kom in i riksdagen med hela 5.7 %.

Då är frågan, är det så många i sverige som är nazister/rasister eller har det med att göra att SD är de enda som öppet vågar dra upp frågan om invandrarpolitiken?.

Jag tror på att det är blandat.
Folk som har tröttnat på den invandrarpolitik vi har idag som inte fungerar.
Jag menar ska man ta in folk i ett land så ska man kunna hjälpa dem.

Ska man ha rätten att bo i ett land så ska man kunna anpassa sig, det handlar om att vi som land ska kunna ge och de som asylsökande ska kunna ta och ge tillbaka.
Äh jag tänker inte gå djupare in på det här, jag har skrivit så mycket om det redan.

Men det handlar om balans vilket inte finns.
Jag tycker helt ärligt inte att man ska låta de nykomna få bestämma vart det ska bo.
Vi ska låta de bo på ett ställe där de har större chans att integerars, sen när de har blivit en stor del av svenska samhället, förstått vårt sätt att leva så kan de få flytta närmre sina släktingar.
Vi som svenskar måste inse att vi också har ett ansvar att få invandrarna att trivas, att lära sig, det ligger inte bara hos dem.

Nu när SD är i riksdagen så hoppas jag verkligen att resten av partierna ska vakna upp och inse att något är fel när 5.7% röstar på SD, många av de som har röstat har gjort det bara p.g.a invandrarpolitiken som inte fungerar som den ska. Klart som fan att man ska hjälpa andra som har det sämre ställt men då ska man ha ...en invandrarpolitik som fungerar först. Våga prata om det så åker SD till nästa val, hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0