Halvt blind och nyduschad!!

du e la go, hey så jävla go
Du säger du e gangster när du hugger ner din bror.
du e la go haaa, a visst men do'
Ursäkta mig som frågar men när rymde du från zoo?
Du e la go hey, så jävla go
Det började som ett skämt men det slutade som ett mord
Du e la go hey, så jävla go.

Texten är tagen från
Kapten Röd – Du E La Go.

Kapten Röd har gått på högvarv hemma hos mig den senaste veckan.
Hans texter säger otroligt mycket om vårt samhälle idag.
Om orättvisorna och om haten mellan olika folkgrupper.
Om rädslan för det som är annorlunda.

Det får mig att tänka på något som jag har skrivit om förut.
Om rädslan från våra politiker, deras sätt att blunda för det uppenbara.
Folkets försök att greppa efter halmstrån, genom att rösta på ett parti som vågar ta upp ett stort problem i vårt samhälle.

Folk som är trötta på att bli kallade rasister bara för att de väljer att visa sitt missnöje utåt.


Ja jag vet inte hur många gånger jag kommer ta upp det men det här är inte sista gången.


Slutar med en liten bit av en anna låt av Kapten Röd.

Jag har några frågor till vår överhet.
Hur man kan förändra, är det någon som vet?
Är det någon som hört ordet solidaritet?
Någon som vet, någon som vet?
Finns det någon dröm som kan bli verklighet?
Har vi överhuvudtaget någon auktoritet?

Någon mer än jag som vill ha majoritet?
Någon som vet, någon som vet?
Och i detta land finns det ingen jämställdhet
Någon mer än jag som känner folks passivitet?
Någon mer än jag som känner stort förtret?
Någon som vet, någon som vet?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0